Partnerzy serwisu:
Pasażer

UTK o wrześniowej korekcie rozkładu jazdy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-08-2024
Źródło:
inf. pras. UTK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
UTK o wrześniowej korekcie rozkładu jazdy
fot. Izabela Miernikiewicz/PKP PLK
W niedzielę 1 września 2024 r. wchodzi w życie planowa, powakacyjna korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów. Pociągi według tego rozkładu będą kursowały do 9 listopada.

W okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy pociągów 2023/2024 zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe przewidział jeszcze jedną korektę związaną m.in. z pracami remontowymi na liniach kolejowych, która zaplanowana jest na 10 listopada 2024 r.

Powakacyjna korekta rozkładu jazdy przyniesie kilka zmian w siatce połączeń. Aktualny etap inwestycji prowadzonej w rejonie stacji Warszawa Zachodnia umożliwi w stolicy powrót niemal wszystkich pociągów dalekobieżnych na stacje położone przy linii średnicowej (odcinek Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia).

Zakończone wakacje przyniosą zwiększenie zakresu modernizacji linii kolejowych na Pomorzu. Będzie to skutkowało wprowadzeniem autobusowej komunikacji zastępczej na odcinkach Lębork – Słupsk i Szczecinek – Białogard. W związku z rozpoczynającą się przebudową stacji Katowice niektóre pociągi dalekobieżne zatrzymają się wyłącznie w Katowicach Ligocie. Część pociągów regionalnych będzie kursowała w skróconych relacjach, a za wybrane połączenia lokalne wprowadzona zostanie komunikacja zastępcza.

Dalekobieżny przewoźnik PKP Intercity przygotował kilka nowych, szybkich połączeń. Po wieloletniej przerwie wróci bezpośrednie połączenie Warszawy z Wrocławiem przez Poznań i Leszno. Tą trasą pojedzie na wydłużonej trasie do Wrocławia EIC Lech. W efekcie prac przeprowadzonych na Pomorzu Zachodnim Warszawę ze Szczecinem połączy nowy pociąg EIC Sedina wyróżniający się czasem przejazdu wynoszącym niewiele ponad 4 i pół godziny.

Nowy pociąg IC Esperanto relacji Łódź Fabryczna – Białystok pokona całą relację w czasie poniżej 3 godzin, zapewniając jednocześnie dla obu miast najszybsze połączenie do Warszawy, bez postoju w innych miejscowościach pośrednich. Skrócą się także czasy przejazdu pociągów na odcinkach Kraków – Bochnia (do ok. 22 min dla połączeń dalekobieżnych) i Warszawa – Poznań (najszybsze połączenie 2 godz. 18 min).

Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków kolejowych w Koszalinie (Politechnika i Wschodni), Grudziądzu (Rządz), Łodzi (Zarzew), a także Głowno Północne oraz Strzelce Świdnickie.

Szczegóły dotyczące nowej wersji rozkładu jazdy powinny być ogłoszone co najmniej na 21 dni przed ich wejściem w życie na stronie internetowej zarządcy infrastruktury. Na dworcach i peronach lub drogach dojścia do nich powinny pojawić się w formie plakatów co najmniej z 10-dniowym wyprzedzeniem. Przyszły rozkład jazdy powinien być również dostępny na stronach internetowych przewoźników, choć ustawa nie nakłada na nich konkretnych terminów publikacji.

Korekta rozkładu - ważne linki:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5